سوالی دارید؟ تماس بگیرید

09191885090

افترایو 37118
سوالی دارید؟ تماس بگیرید

09191885090

افترایو 37118

نقد و بررسی مکمل کلاژن ساینس افترایو

ویراستاری علمی توسط : دکتر شبنم فریدفر
نقد و بررسی کلاژن ساینس افترایو

مبحث ما در مورد نقد و بررسی مکمل کلاژن ساینس افترایو خیلی نباید طولانی شود چون فرمولاسیون این مکمل خیلی ترکیب پیچیده ای ندارد و کلا شامل کلاژن هیدرولیزه گاوی و زلاتین گاوی نوع B است. اما در اینجا ضمن معرفی کاملی از این محصول سعی میکنیم چند نکته مهم در مورد فواید و دلایل مصرف کلاژن را همراه با پاسخ به سوالات رایج داشته باشیم که همیشه به عنوان منبع اطلاعاتی در دسترس شما عزیزان باشد.

مقدمه

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شما است. این پروتئین به شکل، استحکام و یکپارچه بودن بسیاری از بافت های بدن شما از جمله پوست، استخوان، تاندون ها و قلب شما کمک میکند. وقتی سن شما افزایش پیدا میکند بدن نمیتواند به اندازه نیاز کلاژن تولید کند و این یعنی سلامت و ظاهر ما میتواند تحت تاثیر قرار گیرد و نشانه های پیری در ما ایجاد شود.

کلاژن هیدرولیز شده چیست؟

کلاژن مهمترین پروتئین تولید شده توسط بدن انسان است که عمدتاً توسط اسید آمینه گلایسین (33٪)، پرولین و هیدروکسی پرولین (22٪) (ساختار اولیه) در یک مارپیچ تریپلکس که توسط سه زنجیره آلفا تشکیل می شود، تشکیل می شود. کلاژن هیدرولیز شده یا به اختصار HC گروهی از پپتیدها با وزن مولکولی کم از 3 الی 6 کیلو دالتون است که میتواند با عمل آنزیمی در محیطی اسیدی یا قلیایی در دمای انکوباسیون خاص به دست آید. منابع کلاژن معمولا گاوی، خوک و منابع دریایی است که هر کدام دارای محدودیت های بهداشتی و خواص عملکردی خاص خود است.

پپتیدهای کلاژن چیست؟

پپتیدهای کلاژن دسته ای از توالی های آمینو اسیدی کوچک با عملکردهای بیولوژیکی مختلف هستند که با روش های خاص میتوان بسیاری از آنها را به عنوان پپتیدهای فعال بیولوژیکی از کلاژن جدا کرد. برای تهیه پپتیدهای کلاژن سه روش مختلف هضم آنزیمی، تخمیر میکروبی، هیدرولیز شیمیایی مورد استفاده است که رایج ترین روش تهیه پپتیدهای فعال زیستی روش پروتئولیز است. فرایندی که در آن یک پروتئین به طور جزئی به پپتیدها یا به طور کامل به اسیدهای آمینه توسط آنزیم های پروتئلیتیک تجزیه میشود.

ارگانیسم زنده از انتشار هر گونه پپتید آزاد برای سلامت خود سود می برد به عبارتی پپتیدهای زیست فعال یا بایواکتیو به نسبت آمینو اسیدها مکانیسم های جذب و خواص عملکردی بهتر و برتری دارند. پپتیدهای کلاژن فعالیت های بیولوژیکی مختلفی مانند اثرات کاهش فشار خون، تنظیم قند خون، خواص آنتی اکسیدانی، اثرات ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی، فعالیت آنتی ترومبوتیک، ارتقاء جذب کلسیم، اثرات ضد باکتری و خواص بهبود دهنده وضعیت پوست را از خود نشان می دهند.

بسیاری از متون علمی فعالیت فیزیولوژیکی پپتیدهای کلاژن برای جلوگیری از پیر پوستی و پیری را تایید میکنند. در بسیاری از این مطالعات افزایش قابل توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست در افراد مصرف کننده محصول آزمایشی دیده شده است. در این مطالعات دیده شده که بافت فیبری کلاژن پوست بهبود پیدا کرده و با افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی مواجه شدند که منجر به کاهش استرس اکسیداتیو شد که برای بهبود پوست و ممانعت از پیری بسیار مهم است.

بهترین قرص کلاژن

روش های نوین در آماده سازی پپتیدهای کلاژن امروزه باعث شده که کمپانی ها در مراحل آماده سازی و تصفیه کلاژن با تغییراتی در فرایند بتوانند پپتیدهایی با خواص عملکردی بهتر را آزاد کنند و به نظر میرسد شرکت افترایو و یا دست کم تکنولوژی امریکایی ها در این زمینه برتری نسبی جهانی به نسبت سایر رقبا داشته باشد. به باور ما شما تاکنون هر مکمل کلاژنی که تجربه کرده اید صرفا حاوی کلاژن بوده است اما کلاژن ساینس یک پیام روشن دارد که حاوی پپتیدهای کلاژن است.

سهم پپتیدهای کلاژن به عنوان مکمل نوتریکازمتیک در بازار جهانی روز به روز در حال افزایش است. زمینه های کاربردی این پپتیدها از جمله صنعت زیبایی، سلامت مفاصل و استخوان، سلامت ورزشی و حتی محصولات کازمتیک باعث این رونق و گرایش به پپتیدهای کلاژن شده است. عملکردهای منخصر به فرد پپتیدهای کلاژن مانند ارتقای سلامت پوست، ترمیم استخوان، خواص آنتی اکسیدانی و موارد دیگر امروزه دلیل محبوبیت مکمل های کلاژن است.

معرفی مکمل کلاژن ساینس

کلاژن ساینس نام مکمل نوتریکازمتیک حاوی کلاژن هیدرولیزه گاوی نوع I و III به علاوه ژلاتین گاوی نوع B تولید و طراحی شده توسط شرکت افترایو اسنشیالز امریکا است. این مکمل اولین مکمل خوراکی کلاژن مارکت جهانی است که رسما از عبارت پتتیدهای کلاژن هیدرولیزه پریمیوم استفاده کرده است. این عبارت مهم از آن جهت اهمیت دارد که ثابت شده است که کلاژن خوراکی در روده ها به پپتیدهایی تجزیه میشود که مستقیم وارد جریان خون میشوند و پیش از این هیچ نشان تجاری از این عبارت استفاده نمیکرده است. شاید سابقا مکمل کلاژن خوراکی منقدان زیادی داشت اما امروزه تعداد این منتقد به شدت کاهش یافته است.

کلاژن موجود در این مکمل گاوی است و دریایی نیست پس وجود جیوه در آن کاملا صفر است. هر قوطی از این مکمل دارای تعداد 120 کپسول 750 میلی گرمی کلاژه هیدرولیز شده است که با ژلاتین گاوی نوع B، عصاره برگ آلوئه ورا، منیزیم استئارات، و سبزیجات همراه و تقویت شده است. افترایو تضمین نموده که در تهیه پپتیدهای کلاژن خود از کلاژن حاصل از گاوهای تغذیه شده با علف طبیعی و کاملا امریکایی استفاده کرده است.

مصرف کننده به صلاحدید خود میتواند روزانه یک تا 4 عدد کپسول کلاژن ساینس همراه با غذا مصرف کند و این به این معنا است که هر قوطی میتواند به طور دلخواه در یک بازه 30 روزه الی 120 روزه مصرف شود. به هیچ عنوان مصرف بیش از 4 عدد در روز از این مکمل توصیه نمیشود چون خوردن حجم اضافی گرچه ممکن است ایمن باشد اما لزوما فایده و یا مزایای اضافه تری به شما ارائه نمیدهد.

مکمل کلاژن

ژلاتین گاوی نوع B  چیست؟

ژلاتین گاوی نوع B یک هیدروکلوئید غنی از آمینو اسیدهای گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین است که به طور خاص از هیدرولیز جزئی کلاژن پوست گاو سنتز میشود که در صنایع غذایی کاربردهای گسترده ای برای ثبات ساختاری فرمولاسیون ها دارد. ژلاتین مخلوطی ناهمگن از پروتئین های محلول در آب با جرم مولکولی متوسط به بالا است که در کلاژن وجود دارد. این پروتئین ها با جوشاندن پوست، تاندون ها، رباط ها، استخوان های گاو در آب استخراج میشوند. ژلاتین نوع A  از بافت اسیدی و نوع B از بافتی که با آهک پخته شده است به دست می آید.

ژلاتین در صنایع غذایی، فیلم های عکاسی، علوم پزشکی، زیست پزشکی و مهندسی بافت کاربردهای بسیار متحیر کننده و مفیدی دارد اما در صنعت داروسازی از ژلاتین به عنوان یک عامل تعلیق کننده، عامل انکپسوله کننده و تشکیل دهنده ثبات و شکل قرص استفاده میشود. ژلاتین نوع B بیشترین کاربرد را در بخش غذایی دارد اما به طور گسترده ای در بخش های دارویی و نوتراسوتیکال ها برایانکپسوله کردن داروها و مکمل ها جهت ساخت سافت ژل ها یا کپسول های نرم به عنوان پوشش برای قرص استفاده میشود. این کپسول های ژلاتینی به سهولت قابل بلع و حل شدن سریع هستند.

نقش کلاژن در پیری

کلاژن به عنوان بخشی از چرخه طبیعی بدن ما به ظور مداوم با افزایش سن از بین می رود و مجدد بازسازی میشود. این بدان معنا است که بدن ما برای بازسازی، حفظ و ترمیم مداوم بافت های همبند در تلاش است. اما این تلاش با افزایش سن تحلیل می رود و روند تخریب سریع تر و روند بازسازی کند میشود. این دقیقا زمانی است که فرد شروع به مشاهده نشانه های پیری در ظاهر خود به دلیل کمبود کلاژن خواهد کرد. عوامل محیطی که در تخریب کلاژن و کند نمودن روند بازسازی ذخایر کلاژن در بدن انسان نقش دارند عبارتند از نور آفتاب، استرس، سموم موجود در رژیم غذایی و آب آشامیدنی، سیگار کشیدن و رژیم های غذایی سر شار از قند و غذاهای فرآوری شده که به روند تخریب کلاژن بدن شما کمک میکنند.

مکمل کلاژن ساینس خوبه

با گذشت زمان، پوست یک روند طبیعی پیر شدن را با نشانه هایی همچون خشک شدن، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و ایجاد چین و چروک طی می کند. مکانیسم پیری پوست نسبتاً پیچیده است و به عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و عوامل داخلی مانند متابولیسم سلولی و هورمون‌هایی که منجر به از دست دادن الاستین و کلاژن پوست می‌شوند، تقسیم می‌شود. بنابراین استفاده از مولکول هایی که میتوانند روی این روند پیری اثر معکوس کننده و کند کننده داشته باشند ممکن است راهی موثر برای بهبود شرایط پوست باشد.

پپتیدهای کلاژن به دلیل زیست سازگاری عالی، قابلیت هضم و جذب اسان به جریان خون توجه خاصی را به خود جلب کرده اند. مطالعات نشان داده که پپتیدهای کلاژن به طور موثری میتوانند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت کمک کنند و حتی رنگ پوست را نیز بهبود دهند. این پپتیدها زمانی که در جریان خون پخش میشوند به سلول های سازنده کلاژن و هیالورونیک اسید سیگنال میدهند که شروع به تولید کلاژن و هیالورونیک اسید برای تامین ذخایر از دست رفته نمایند.

ویتامین کلیدی برای سنتز کلاژن

کلیدی ترین ویتامین برای کمک به شنتز کلاژن در بدن و در پوست انشان ویتامین سی است. این ویتامین علاوه بر وظیفه آنتی اکسیدانی که دارد همزمان از تشکیل و متصل شدن کلاژن به بافت های مختلف بدن حمایت میکند. پس ویتامین سی هم از کلاژن محافظت میکند هم به تولید آن را ازفایش میدهد. ویتامین ایی و کو آنزیم کیوتن نیز دیگر بازیگران کلیدی در این مسیر هستند. پس همزمان با مصرف مکمل کلاژن بهتر است دست کم ویتامین سی هم در برنامه تغذیه ای خود داشته باشید. لزوم استفاده همزمان از ویتامین سی به صورت خوراکی و موضعی برای ارتقای سنتز کلاژن در پوست همیشه مطرح بوده و توصیه میشود هر دو همزمان در روتین روزانه زندگی شما جای بگیرد.

مزایای مکمل کلاژن ساینس

یکی از بهترین راه حل ها برای اطمینان از روند بازسازی ذخایر کلاژن توسط بدن و داشتن سطوح بهینه ای از پپتیدهای کلاژن در خون استفاده از مکمل کلاژن ساینس است. پپتیدهای کلاژن ساینس در خون پخش می شوند و به بافت ها از جمله پوست منتقل میشوند و به عنوان بلوک ها و محرک های ساخت کلاژن و سلول ها عمل میکنند و منجر به افزایش نرخ تولید الیاف کلاژنی جدیدی میشوند. مکمل کلاژن ساینس از بهترین منابع کلاژن گاوی نوع 1 و 3 است که مزایای سلامت بخشی آن شامل حمایت از متابولیسم سالم، ترمیم شندروم روده چکه کن یا روده نشت کننده، محافظت از قلب، حمایت از کبد و سم زدایی و حتی بهبود کیفیت خواب است.

مکمل کلاژن ساینس میتواند به ترمیم و تقویت سلامت استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها، دندان ها و ناخن های شما را نیز تقویت کند و همزمان با بهبود پوست و کمک به جوان سازی ظاهری شما مواردی مانند سلولیت و ترک های پوستی را نیز کاهش دهد. فراموش نکنید بهترین استراتژی این است که عوامل محیطی تخریب کننده کلاژن را ابتدا مهار کنید و سپس یک رژیم غذایی غنی از پروتئین به همراه ویتامین سی و مواد معدنی داشته باشید و برای تامین پپتیدهای کلاژن کمک کننده به روند بازسازی کلاژن بدن خود از مکمل های با کیفیت بالا استفاده نمایید.

Collagen Science

سوالات متداول نقد و بررسی مکمل کلاژن ساینس افترایو

بهترین مکمل کلاژن نوع I و III برای پوست شما

دکتر شبنم فریدفر

دکتر شبنم فریدفر

داروساز کازمتیک
مکمل کلاژن چیست؟

مکمل کلاژن خوراکی اغلب به فرم های قرص و ساشه نوشیدنی عرضه میشود که حاوی کلاژن از منابع مختلف همچون ماهی، گاو، خوک و یا مرغ هستند. این مکمل ها حاوی پپتیدها هستند که زنجیزه های کوتاه آمینو اسید هستند که به ساخت پروتئین های ضروری در بدن از جمله خود کلاژن و کراتین و حتی هیالورونیک اسید کمک میکنند.

مزایای کلاژن خوراکی برای انسان چیست؟

کلاژن خوراکی نوع یک و سه که یک مکمل نوتریکازمتیک است با هدف قرار دادن بهبود جوانی پوست، مو و ناخن طراحی و تولید میشوند. این مکمل میتواند در بهبود پوست شل و افتاده، چین و چروک و حتی سلولیت که نشانه کاهش کلاژن در پوست است کمک کننده باشد. وقتی به مدت طولانی تری از این مکمل استفاده کنید متوجه سفت شدن پوست و صاف تر تر آن خواهید شد.

آیا مکمل کلاژن عوارض دارد؟

مکمل های کلاژن توسط بدن و سیستم گوارش به خوبی قابل تحمل هستند و حتی مصرف روزانه 5 تا 10 گرم نیز عوارضی نخواهد داشت. این مکمل ها به صورت کلی ایمن هستند و در موارد نادری ممکن است فرد با زیاده روی دچار سنگینی معده و یا استهال خفیف شود.

آیا با این مکمل باید ویتامین سی بخوریم؟

بله شما باید متوجه این موضوع باشید که کل پروسه سنتز کلاژن در بدن انسان بدون وجود ویتامین سی تقریبا غیر ممکن است. پس تامین ویتامین سی مورد نیاز روزانه در همه حال مورد نیاز است. توصیه میشود همراه این مکمل از مکمل ویتامین سی نیز استفاده شود.

آیا هر روز میتونیم از مکمل کلاژن استفاده کنیم؟

بله ما میتونید مکمل کلاژن را تا روزانه 5 گرم بدون نگرانی مصرف کنید اما لزوما مصرف زیاد دلیل بر اثر بخشی زودتر و بهتر نیست. به طور کلی برای مکمل کلاژن خوراکی هیچ خطری گزارش نشده است پس روزانه میتوانید بدون نگرانی استفاده کنید.

چند ماه باید مکمل کلاژن بخوریم؟

به طور کلی پپتیدهای کلاژن برای مدت 10 گرم روزانه تا مدت 5 ماه کاملا بی خطر است و شما حتی میتوانید دوز کمتر را در زمان طولانی تری نیز مصر نمایید. توصیه شده که سالی یک بار به مدت سه الی 6 ماه از مکملی مانند کلاژن ساینس که دوز مناسب و تعداد قرص مناسب دارد استفاده کنید.

از چه سنی میتوان مکمل کلاژن مصرف کرد؟

توصیه شده که از اوایل دهه 20 زمانی که فکر میکنید ممکن است علائم پیر پوستی ظاهر شوند از مکمل کلاژن ساینس استفاده کنید. این یک پیشگیری فوق العاده برای شما است که بتوانید جوان بمانید. مصرف کلاژن در این دهه از زندگی باعث میشود که از تحلیل طبیعی بدن خود با افزایش سن پیشگیری کنید و از هم سالان خود همیشه زیباتر بمانید.

اگر چند روز فراموش کنیم و نخوریم چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما به هر دلیلی در دوره مصرف چند روز نتوانید مکمل کلاژن را مصرف کنید هیچ اتفاق خاصی رخ نمیدهد و اثر بدی ندارد و شما میتوانید مجددا به روال مصرف قبلی خود ادامه دهید. 

شما چه سوالی در ذهن دارید ؟  لطفا در پایین همین متن برای ما بنویسید. 

مکمل بیوتی الگوریتم
10 % تخفیف
Beauty Algorithm Afterave
قیمت اصلی 1,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,350,000 تومان است.
خرید اینترنتی مکمل کلاژن ساینس افترایو
3 % تخفیف
Collagen Science Afterave
قیمت اصلی 1,850,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,799,000 تومان است.

لطفا اگر مقاله برای شما مفید بوده به آن امتیاز دهید:

4.7/5 - (3 امتیاز)

8 نظر در “نقد و بررسی مکمل کلاژن ساینس افترایو

  1. مرجان گفت:

    سلام من قرص youtheory مصرف میکنم ایا کلاژن ساینس گزینه بهتری هست؟

    1. آرتان آخری گفت:

      سلام خانم مرجان گرامی، یوتئوری هم کلاژن بسیار خوبی است و بخصوص اینکه امریکایی و همشهری همین شرکت افترایو است از اروپایی ها بهتر است. اما کلاژن ساینس چون گاوی است محبوب تر است و یکی دو مزیت از یوتئوری و مای ویتامینز بیشتر دارد. با تشکر

  2. کملا هریس گفت:

    سلام آقای آخری یک سوال دارم خدمتتون، اینکه این محصول قوی تر هست یا کوکونات کلاژن ؟ مرسی

    1. آرتان آخری گفت:

      سلام خانم هریس درود بر شما، این مکمل های برای فرد فرتوتی همچون نانسی پلوسی فایده ای ندارد، امیدوارم برای ایشون هدیه نگیرید. اما از همه لحاظ کلاژن ساینس از مای ویتامینز برتر است. با تشکر

  3. فرشته گفت:

    سلام خسته نباشید من متوجه نشدم که باید در سال هر روز بدون وقفه از ابن قرص استفاده کرد یا دوره ای هست و مکمل c مورد نیاز از چه برندی باشه بهتره ؟

    1. آرتان آخری گفت:

      سلام خانم فرشته عزیز کلاژن خوراکی از برندهای معتبر محدودیتی در استفاده ندارند. اما لزوما نیازی نیست شخص کلا سال مکمل کلاژن مصرف کند بلکه دوره ای همراه با یک روتین ضد پیر پوستی خوب اگر مصرف شود خیلی نتیجه خوبی دارد. درست مثل روش های جوان ساز کلینیکی مثل هایفو و.. که سالی یک بار و یا شش ماه یک بار انجام شود عالی است. مکمل کلاژن ساینس از نظر تعداد جوریه که شما میتونید تصمیم بگیرید 10 روز و یا 90 روز مصرف اش کنید و توی این دوره یک روتین مناسب حاوی ویتامین سی خوراکی و موضعی و یک لایه بردار داشته باشید. ویتامین سی خوراکی یوروویتال از سایت دکتر شبنم فریدفر میتونید تهیه بفرمایید. با تشکر

      1. نعیمه گفت:

        سلام آقای اخری ببخشید آیا کلاژن ساینس باعث چاق شدن هم میشه ؟؟

        1. آرتان آخری گفت:

          سلام خانم نعیمه عزیز امیدوارم خوب باشید، خیر کلاژن ساینس حتی 0.0001 درصد هم در مقوله چاقی و بالا رفتن انسولین و افزایش توده چربی در بدن دخالت و ارتباطی ندارد. با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کند شدن متابولیسم با افزایش سن
کند شدن متابولیسم علت اصلی افزایش وزن است که خود این روند کاهشی با افزایش سن طبیعی است اما میتوان با یک سبک زندگی صحیح شامل تغذیه سالم و برنامه ورزشی این روند کاهشی را مهار کرد.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

1 ماه قبل

نقش گیاه بشقابی یا سنتلا آسیاتیکا در زیبایی
عصاره سنتلا آسیاتیکا در زیبایی چه در صنعت کازمتیک و چه در صنعت نوتریکازمتیک کاربردهای فوق العاده ای دارد. این گیاه به علف طول عمر مشهور است که خواص ضد التهاب و بهبود دهنده سلامت روان دارد.
Picture of اعظم اسدی
اعظم اسدی

1 ماه قبل

نقش آلفا لیپوئیک اسید در زیبایی
آلفا لیپوئیک اسید یک اسید چرب آنتی اکسیدان است نادیده گرفته شده که به قویترین آنتی اکسیدان در جهان شهرت دارد و نقش بسیار مهمی در سلامت عموم بدن و مقابله با پیری درونی دارد.
Picture of آرتان آخری
آرتان آخری

2 ماه قبل

نقش پودر ساقه و سیلیس بامبو در زیبایی
سیلیس نه تنها نقش اساسی در تشکیل کلاژن دارد، بلکه مسئول آنزیم های هیدروکسیلاسیون مورد نیاز برای سنتز کلاژن است که استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

4 ماه قبل

نقد و بررسی مکمل بیوتی الگوریتم افترایو
زیبایی از درون شروع میشود. بیوتی الگوریتم یک مکمل زیبایی است که پوست، مو و ناخن های شما را از درون تغذیه و با پیری مقابله میکند تا به زیبایی پایداری دست پیدا کنید.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

4 ماه قبل

راهنمای جامع ماینوکسیدیل
محلول ماینوکسیدیل یک درمان همه کاره و موثر برای ریزش مو است. توانایی آن در تقویت رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش بیشتر مو، آن را به یک انتخاب پیش فرض توسط متخصصان تبدیل کرده است.
Picture of آرتان آخری
آرتان آخری

4 ماه قبل

نقد و بررسی مکمل تقویت مو پریورین بایر
مکمل تقویت مو پریورین بایر یک مکمل تغذیه ای برای رفع کمبودهای تغذیه ای در اختلالات هورمونی رشد مو و کنترل ریزش مو الگوی زنانه (FPHL) ساخت آلمان است.
Picture of آرتان آخری
آرتان آخری

6 ماه قبل

راهنمای عملی کاهش اشتها و گرسنگی
پرخوری (دریافت کالری بالا) و ارتباط آن با چاقی یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین مسائل در مراقبت های بهداشتی امروزی است. اینجاست که یک سرکوب کننده طبیعی اشتها می تواند کمک کند.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

6 ماه قبل

نقد و بررسی مکمل هیربیاند افترایو
هیربیاند به معنی فراتر از مو است و از نظر فرمولاسیون بهترین مکمل تقویت مو برای مقابله با ریزش مو آندروژنیک الگوی مردانه و زنامه است که توسط برند افترایو در امریکا تولید می شود.
Picture of آرتان آخری
آرتان آخری

6 ماه قبل

نقد و بررسی مکمل سائوپالمتو افترایو
از مکمل سائوپالمتو برای کمک به کنترل و درمان اختلالات ادراری مرتبط با بزرگ شدن غده پروستات، همچنین درد مزمن لگن، میگرن و ریزش مو آندروژنیک استفاده میشود.
Picture of آرتان آخری
آرتان آخری

6 ماه قبل

نقد و بررسی مکمل ویت مث پلاس
مکمل ویت مث یک فرمول پیشرفته و راه حل قوی برای حمایت از کاهش وزن و بهبود عملکرد کلی بدن و همچنین یک تقویت کننده متابولیسم برای بهبود انرژی، اصلاح توده بدنی و داشتن شکم تخت و بدون چربی است.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

8 ماه قبل

درمان ریزش مو ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک
زندگی با سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص که می تواند علائم متعددی از جمله افزایش وزن، آکنه و مشکلات مو را ایجاد کند.
Picture of سهیلا عباسی
سهیلا عباسی

8 ماه قبل

سبد خرید
فروشگاه
منو
حساب من
0 مورد سبد خرید