پشتیانی:

09191885090

آدرس فروشگاه:

تهران، حکیم غرب

نقد و بررسی مکمل فیتوفانر

نقد و بررسی مکمل فیتوفانر

محبوبیت مکمل فیتو در ایران باعث شده که هر روز افراد داری ریزش مو با همان سرعت که به این مکمل گرایش پیدا میکنند سوالات بیشتر و دقیق تری نیز در مورد این مکمل مطرح کنند. در اینجا ما قصد داریم به نقد و بررسی مکمل فیتوفانر بپردازیم و به بررسی فرمولاسیون و ترکیبات آن بپردازیم. در این میان سعی خواهیم کرد مکمل فیتو را با بقیه مکمل های از نظر عملکرد مقایسه نماییم و به سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم.  

تاریخچه فیتو (phyto) و مکمل تقویت مو فیتو

همه چیز از یک شاگرد سالن آرایشگاه شروع شد. نام او پاتریک بود و در یک سالن آرایش در پاریس در  طی دهه پنجاه میلادی به عنوان شاگرد مشغول به کار بود. او در آرایشگاه اثرات مخرب مواد شیمیایی را بر روی موهای مشتریان و حتی روی دست سالن کاران دید و به فکر مطالعه بر روی طب سنتی و نقش گیاهان و عصاره های گیاهی برای زیبایی بخشیدن به موی انسان افتاد. او که شیفته طبیعت بود به خوبی در این کار پیشرفت کرد. علاقه ی او به موی انسان و گیاهان طبی باعث شد به دنبال طراحی و تولید محصولاتی ملایم تر، ایمن تر برای مراقبت از مو باشد. همه این داستان الهام بخش او شد تا در دهه شصت میلادی اولین برند های خود با نام HUILE D’ALÈS و PHYTO 7 را راه اندازی کند.

بنیانگذار فیتو پاتریک آلس

در سال 1965 پاتریک برند فیتو را همراه با افتتاح سالن مخصوص خود در نزدیکی شانزلیزه، که هنوز هم باز است، به عموم مردم ارائه کرد، جایی که مشتریان فهرست A او مانند برژیت باردو، کاترین دنوو و ژاکلین کندی اوناسیس از خدمات فیتو به عنوان یک برند بوتانیکال جدید مراقبت از پوست بهره مند شدند.

مکمل تقویت مو فیتو فانر چیست؟

مکمل فیتو یک مکمل تغذیه ای و نوتریکازمتیک برای زیبایی مو و ناخن است که پر فروش ترین قرص زیبایی جهان برای رفع ریزش مو و بهبود رشد مجدد مو است. این مکمل در بطری شیشه ای 120 عددی برای مصرف 2 ماه عرضه میشود و دوره مصرف توصیه شده برای آن چهار ماه است.

طراحی فرمول مکمل فیتو کاملا مبتنی بر عصاره های طبیعی، روغن های گیاهی و ماهی، مخمر آبجو است که در یک پوشش ژلاتین گاوی انکپسوله شده است. سطح رضایت مندی از این مکمل در طول 25 سال گذشته حدود 95 درصد بوده است. 

اگر ریزش آندروژنیک دارید و یا اخیرا متوجه شده اید که زلف های درخشان شما کدر و شکننده شده و مثل سابق نیستند و یا شاید استرس شخصی را تجربه کرده اید که منجر به ریزش مو شده است نا امید نشوید. زنان در تمام دنیا از یک مکمل خوراکی بنام مکمل فیتو فانر نتایج خیلی رویایی را مشاهده کرده اند.

مکمل فیتو بر خلاف سایر مکمل های تقویت مو که از ترکیبی از ویتامین ها و مینرال های سنتزی با عصاره های گیاهی به همراه پودر بامبو و دم اسب برای تامین محتوای سیلیس برای رشد موهای سالمتر و ضخیم تر استفاده میکنند، تمرکز خود را روی عصاره های طبیعی غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در کنار اسیدهای چرب ضروری گذاشته است.

از جمله روغن جوانه گندم، روغن سبوس برنج روغن هویج در روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن ماهی، و روغن دانه گل گاوزبان که در قرص فیتو داخل پوسته ای از جنس ژلاتین گاوی است که بلع آن را برای همه افراد راحت کرده و بسیار نرم و حتی دارای ارزش تغذیه ای بالایی برای سلامت پوست و مو است.

مکمل فیتو فانر

این روغن ها که غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6 هستند در مکمل فیتو با ویتامین های A و E  و همچنین ویتامین های زیبایی ب کمپلکس همراه شده اند. البته در میان اینها ما دوز مناسب زینک به همراه ویتامین سی را داریم که برای ریزش موی آندروژنیک (که از آن با نام ریزش ارثی هم نام برده میشود) حیاتی است.

این فرمول با استناد به مواد تشکیل دهنده آن عملا میتواند نیاز ما به ویتامین های محلول در چربی و حیاتی برای سلامت پوست سر و سلامت فولیکول مو را تامین کند. این ویتامین ها متشکل از ویتامین ایی، ویتامین دی و ویتامین آ است.

طراحی فرمول مکمل فیتو فانر علاوه بر اینکه با هدف اثر بخشی روی سلامت مو و پوست سر و فولیکول مو پیاده سازی شده به گونه ای است که روی پوست و ناخن های مصرف کننده ها نیز اثرات مثبت زیادی خواهد داشت و به زبان علمی تر یک محصول نوتریکازمتیک عالی برای سلامت بخشی و زیبایی پوست ، مو و ناخن است.

مکمل تقویت مو فیتوفانر

زینک بیسگلیسینات در مکمل فیتو

فرم بیس گلیسینات زینک یک ملح زینک است به زبان ساده تر یک مولکول زینک به دو مولکول اسید آمینه گلایسین متصل شده است. این فرم فراهمی زیستی بالا و حداکثر تحمل گوارشی را دارد و در روده ها برای جذب در مسیر روده با سایر مواد معدنی نه تنها رقابت نمیکند بلکه به صورت دست نخورده نیز جذب میشود.

توانایی بدن ما برای جذب زینک موجود در یک مکمل نوتریکازمتیک به فراهمی زیستی زینک مورد استفاده بستگی دارد. هر چه فراهمی زیستی بیشتر باشد، جذب روی یا همان زینک توسط بدن ما بهینه تر است.

این فرم زینک حتی بهتر از فرم زینک پیکولینات جذب می شود که مشهورترین فرم با جذب بالا در میان مکمل های کلاسیک زینک است. البته این فرم های خوب هیچ وقت توسط وارد کنندگان ایرانی وارد ایران نشده اند و متاسفانه دلیل آن احتمالا ارزان قیمت بودن سایر فرم های زینک بوده است که سود بیشتری را برای وارد کننده داشته است.

از این نظر است که فیتو این فرم را انتخاب کرده است و در کنار ویتامین سی که باعث جذب بهتر زینک می شود به احتمال زیاد یکی از دلایل اثر بخشی مکمل فیتو همین موضوع است که روی ریزش موی آندروژنیک موثرتر از اکثر رقبا است.

روغن سبوس برنج و گاما اوریزانول

روغن سبوس برنج در این مکمل تقویت مو فیتو به دلیل دارا بودن منبع غنی از مواد گیاهی مهم از نظر تغذیه ای مانند اوریزانول، توکوترینول ها، توکوفرول ها و غیره در بین روغن های خوراکی منحصر به فرد است. γ – اوریزانول یکی از اجزای روغن سبوس برنج است که قابلیت استفاده در صنایع کازمسیوتیکال و نوتراسیوتیکال را دارد.

این گاما اوریزانول در روغن سبوس برنج به میزان 1-2 درصد وجود دارد و به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی و و یک ماده مغذی عمل می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب اسید لینولئیک (امگا 6) و اوریزانول می‌تواند رشد مو را تقویت کرده و به تارهای قوی‌تر منجر شود. اعتقاد بر این است که ترکیب آنتی اکسیدان ها و لیپیدها در صورت استفاده روی پوست سر اثرات مثبتی دارد.

مزایای استفاده از مخمر آبجو برای مو

الف) رشد مو : مخمر آبجو یک مکمل غذایی است که از قارچ های میکروسکوپی تهیه می شود. این یک منبع ایده آل برای مو و ناخن های سالم است زیرا سرشار از ویتامین های B1، B5، B8، B9 و مواد معدنی است. مو عمدتاً از پروتئین هایی به نام کراتین ساخته شده است و ویتامین B برای سنتز کراتین ضروری است. کراتین به عنوان یک عامل محافظ در برابر تهاجمات خارجی مانند آفتاب، آب دریا، سرما عمل می کند. با این حال، بیشتر غذاهایی که ما مصرف می کنیم، حاوی ویتامین B کافی برای حمایت از همه اینها نیستند. بنابراین، مخمر راه بسیار خوبی برای پر کردن کمبودهای احتمالی است. 

ب ) ریزش مو : از طرفی کسانی که از ریزش مو به دلیل ضعیف شدن فولیکول‌های مو یا عوامل ژنتیکی خاص رنج می‌برند که می‌خواهند موهای فعلی‌شان را نجات دهند. مخمر آبجو نه تنها با بهبود رشد مو به مبارزه با ریزش مو کمک می کند، بلکه غنی بودن از ویتامین ها و پروتئین ها به این معنی است که وضعیت واقعی موهای تازه رشد کرده را بهبود می بخشد. استفاده روزانه از مکمل فیتو که حاوی مخمر آبجو است در مدت 4 ماه و یا بیشتر  اثرات ریزش مو را کاهش داده و رشد موهای جدید را با سرعت بیشتری تحریک می کند.

مخمر آبجو برای مو

گیلاس باربادوس یک درمان طبیعی ریزش مو

 این گیلاس یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی اسید اسکوربیک (تا 100 برابر لیمو و پرتقال) است و حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی گیاهی مانند کاروتنوئیدها، ترکیبات فنولیک‌، آنتوسیانین‌ها و فلاونوئیدها است.  این سوپر فروت برای سلامت پوست و پوست سر به شدت مفید است و از سلامت پوست سر و فولیکول مو حمایت میکند.

این میوه جذاب که با نام های آسرولا چری و گیلاس هند غربی نیز شناخته شده است در تقویت موی سالم و مبارزه با ریزش مو تاثیر بسیار خوبی دارد. غنی بودن این عصاره از ویتامین سی که ابر قهرمان ویتامین های طبیعی است در این میوه به دلیل غلظت بالا میتواند نقش مهمی در سلامت فولیکول مو ایفا کند. این میوه مزایای زیر را برای شما فراهم میکند:

  1. تولید کلاژن را افزایش می دهد

کلاژن عنصر سازنده مو، پوست و ناخن شماست. گیلاس آسرولا گنجینه ای از ویتامین سی است که برای سنتز کلاژن حیاتی است. با گنجاندن این میوه شگفت انگیز در رژیم غذایی خود، توسط مکمل فیتو ابزار لازم را برای تقویت موهای خود از داخل به بیرون در اختیار بدن خود قرار می دهید.

گیلاس باربادوس برای مو

2. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

محیط اطراف ما را با رادیکال‌های آزاد بمباران می‌کند که می‌توانند فولیکول‌های مو را تخریب کنند. گیلاس آسرولا با آنتی اکسیدان های قوی خود به عنوان سپری در برابر این مولکول های مضر عمل می کند. این به حفظ یکپارچگی فولیکول های مو کمک می کند و از ریزش زودرس مو جلوگیری می کند.

3. از سلامت پوست سر پشتیبانی می کند

گیلاس آسرولا همچنین منبع غنی ویتامین A است که برای حفظ سلامت پوست سر ضروری است. پوست سر تغذیه شده پایه ای برای رشد موی سالم است. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گیلاس آسرولا با هم کار می‌کنند تا پوست سر شما را هیدراته، متعادل نگه می‌دارند و از مشکلات رایجی مانند شوره سر و خارش رها می‌کنند.

4. گردش خون را تشویق می کند

گردش خون خوب برای رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو ضروری است. محتوای بالای ویتامین سی موجود در گیلاس آسرولا به بهبود جریان خون در پوست سر کمک می کند و اطمینان می دهد که مواد مغذی ضروری به طور موثر به ریشه موهای شما می رسند. این افزایش گردش خون می تواند رشد مو را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

5. تارهای مو را تقویت می کند

گیلاس آسرولا یک نیروگاه از مواد مغذی مانند ویتامین های ب کمپلکس است که شامل بیوتین و اسید فولیک است. این مواد مغذی نقش مهمی در تقویت تارهای مو، کاهش شکستگی و تقویت موهای ضخیم تر و سالم تر دارند.

سوالات متداول مکمل فیتو

Frequently Asked Questions

شبنم فریدفر

دکتر شبنم فریدفر

کازمتیک فارماسیت ؛ دکتر داروساز فارغ التحصیل دانشگاه تهران ؛ پاسخگوی سوالات شما

مکمل فیتو را چگونه استفاده کنیم؟

باید روزی 2 کپسول با یک لیوان آب ترجیحاً صبح مصرف کنید. اگر می خواهید موها، مژه ها و ناخن های خود را تقویت کنید. توصیه می شود این مکمل را به مدت چهار ماه مصرف کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید، به خصوص در بهار و پاییز که موهای شما به دلیل تغییرات فصل و آب و هوا کندتر رشد می کنند. با این حال، بسیاری از مردم گزارش می دهند که در یک ماه بعد شروع به دیدن نتایج می کنند.

آیا واقعا مکمل فیتو موثر است؟

یک مطالعه بالینی که بر روی 20 داوطلب با موهای نازک یا آسیب دیده انجام شد، نشان داد که 95 درصد از شرکت کنندگان پس از مصرف دو قرص در روز به مدت 90 روز، بهبود قابل توجهی در کیفیت موهای خود مشاهده کردند. افراد همچنین نتایجی مانند رشد موهای جدید در اطراف خطوط موی خود، موهای ضخیم تر، پرتر با حجم بیشتر، ریزش مو کمتر، ناخن های قوی تر، پوست مرطوب و انعطاف پذیر تری را گزارش دادند.

آیا مصرف قرص فیتو باعث چاقی می‌شود؟

خیر مکمل فیتو هیچ تاثیری روی اضافه وزن شما نخواهد داشت و احتمالا به دلیل تامین اسید های چرب ضروری می تواند در کاهش توده چربی شما به شرط فعالیت بدنی کمک کننده نیز باشد.

آیا مکمل فیتو فانر باعث زیاد شدن موهای زائد میشود؟

خیر مکمل فیتو فاقد هر گونه دارو و ترکیبات هورمونی است و همچنین تقویت رشد موهای سر هیچ ارتباطی به موهای زائد بدن ندارد چون اساسا منشاء موها، نوع رشد و مكانيسم رويش و رشد هم متفاوت است. لذا مکمل فیتو و حتی سایر مکمل های تقویت مو همچون هیر بیاند افترایو ،  آناکپس دوکری و مکمل پیلفود هیچ اثری روی ازدیاد موی زائد ندارند.

مکمل فیتو بخریم یا هیرتامین؟

متاسفانه بعد از اتفاقاتی که اخیرا در تابستان 2022 در ایران رخ داده است مکمل هیرتامین در داخل ایران فاقد اعتبار و دارای ریسک سلامت است و توصیه میکنیم به هیچ عنوان هیرتامین تهیه نکنید. مکمل هیرتامین از دید بین المللی چند پله پایین تر از مکمل فیتو و حتی مکمل هیربیاند است.

مکمل فیتو میتواند اثرات مزوتراپی مو را تقویت کند؟

تاکنون هیچ پژوهش معتبری در دنیا وجود ندارد که اثرات مثبت مزوتراپی روی رشد مو و یا کاهش ریزش مو را نشان دهد لذا اثری وجود ندارد که مکمل تقویت مو فیتو بخواهد آن را تقویت کند.

بهترین تونیک مو برای استفاده با مکمل فیتو کدام است؟

قطعا بهترین تونیک مو برای استفاده همزمان با مکمل فیتو ، سرم مو مولتی پپتاید اوردینری است. گزینه دوم برای استفاده همزمان که قیمت مناسب تری هم داشته باشد تونیک آناگین فیس دوکس است که آناگین و ردنسیل دارد و یا تونیک ضد ریزش مو اس وی آی است که کاپیکسیل دارد. این تونیک ها از نظر مکانسیم تا حدودی شبیه به سرم مو مولتی پپتاید اوردینری هستند.

تعداد قرص فیتو در هر شیشه چند عدد است؟

هر شیشه مکمل فیتو حاوی 120 عدد قرص برای استفاده دو ماه است. 

عوارض قرص فیتو فانر

مکمل فیتو فانر یک مکمل 100% طبیعی و بدون عارضه است. ترکیبات این مکمل هیچ گونه پتانسیل آلرژی زایی ندارند. بر اساس بررسی مشتریان آمازون، هیچ گونه عارضه ای حتی با مصرف ناشتا برای مکمل فیتو گزارش نشده است. تنها یک گزارش غیر معتبر از یک سایت فروشگاهی بدون اعتبار علمی به زبان انگلیسی مطرح شده که باعث جوش و افزایش کلسترول خون میشود که کاملا از نظر علمی فاقد اعتبار و ادعایی بدون سند است که متاسفانه وب سایت هایی ایرانی بدون هیچ تخصصی عینا آن را ترجمه کرده اند.

شما میتوانید سوالات و نظرات خود را در پایین همین مقاله برای ما بنویسید. برای خرید مکمل فیتو نیز شما میتوانید از وب سایت دکتر شبنم فریدفر و یا از منوی فروشگاه فیتوفانر در بالای همین صفحه اقدام نمایید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.